Friday 16 February 2018

Fitnah

Fitnah Ust Zamri:
1. Mat Sabu, Tun M dan DSAI bukan tunduk pada DAP, tapi mereka bekerjasama melalui perjanjian bertulis yang ditandatangani bersama.
2.  RUU355 adalah dokumen legislatif hasil ijtihad politik pemimpin PAS.  Menolak RUU355 bermaksud menolak ijtihad pemimpin Pas, dan menolak ijtihad Pas tidak bermaksud menolak Islam.
3. Kes anak-anak Indra Ghandi tidak ada kena mengena dengan murtad.  Dua orang anak Indra Ghandi yg tinggal bersamanya tidak pernah memeluk Islam. Mereka hidup dan membesar sebagai seorang Hindu.  Ayah mereka mendaftarkan penukaran agama mereka secara unilateral. Mahkamah mendapati sijil penukaran agama yang dikeluarkan oleh Pendaftar Muallaf adalah tidak sah kerana ia dikeluarkan tanpa mengikut peraturan yg ditetapkan oleh Enakmen Pentadbiran Agama Islam.  Sekiranya kes ini dibicarakan di Mahkamah Shariah sekalipun, penghakimannya tetap sama. Sijil itu tetap tidak sah mengikut undang-undang Malaysia.  Lagipun, seseorang itu tidak murtad hanya kerana sijil penukaran agamanya tidak sah.

#TolakLebaiBohong

No comments:

Post a Comment